Jeannette van Namen: “Een congres moet een mooie herinnering opleveren”

Oprechte en persoonlijke aandacht. Daar staat Jeannette van Namen, eigenaar van JvN Congres Management, garant voor. En dat is wat haar zo bijzonder maakt. Ze staat dag en nacht voor haar klanten klaar, zoekt alles tot op de bodem uit en houdt vol totdat ze bereikt wat de klant voor ogen heeft. “Elk congres moet een mooie herinnering nalaten bij de bezoeker”, is het motto van de Amersfoortse congresorganisator.

JvN Congres Management is een congresorganisatie bureau dat is gevestigd in Amersfoort. Professioneel congresorganisator Jeannette van Namen en haar medewerkers hebben jarenlange ervaring in het organiseren van nationale en internationale congressen. Ook organiseert het bureau veel evenementen en bijeenkomsten in Amersfoort en in de regio.

Perfectie

De congresmanager is druk. Volgende week is zij de hele week aanwezig op een door haar georganiseerd congres in Frankfurt, de week daarop vertrekt zij richting Innsbruck en tussendoor pluist zij in haar kantoor in Amersfoort uit hoe het nu precies zit met de btw regelingen in Oostenrijk. Jeannette van Namen streeft altijd naar perfectie.

Mooi compliment

Voor een klant in Augsburg in Zuid-Duitsland organiseert JvN Congres Management dit jaar en volgend jaar meerdere seminars in verschillende Duitse steden met als thema software en architectuur. “De directeur gaf mij absoluut het mooiste compliment dat je maar kunt krijgen”, vertelt ze. “Hij zei: met jou kan ik eindelijk het congres organiseren zoals ik dat voor ogen heb.”

Wauw ervaring

Samen met de opdrachtgever streeft JVN Congres Management altijd naar een ‘wauw ervaring’ bij de deelnemers. Van Namen: “Ik ga voor de perfecte inhoud en beleving van een meeting, want waarom zouden deelnemers er anders geld aan uitgeven?” Van Namen denkt dat haar hele aanpak de klant aanspreekt. “Ik begin bij de basis en denk vanuit de bezoeker. Waarvoor komen ze naar dit congres? Wat is hun doel? Naar welke kennis en thema’s zijn ze op zoek? Wat willen ze meemaken? Daarvoor ga ik letterlijk op de stoel van de deelnemer zitten.”

De Amersfoortse congresorganisator vervolgt: “Wat ik vaak te horen krijg van klanten, is dat ze kennis en ervaring maar vooral interesse in hun bedrijf bij mij bespeuren. Bedrijven zeggen op een vertrouwensbasis met mij te kunnen werken. Uiteindelijk leggen ze een idee in mijn handen in de hoop dat goed uitgevoerd wordt en dat deelnemers met een waardevolle herinnering aan het congres weer naar huis gaan.”

Geen dag hetzelfde

Bij Jeannette van Namen is geen dag hetzelfde; verschillende steden, verschillende evenementlocaties, verschillende opdrachtgevers. Dat én de ontwikkelingen binnen het vak congresmanagement maken dat zij elke dag vol energie aan de slag gaat. “Mijn eerste autotelefoon nam bijna de hele auto in beslag en mijn netwerk zat vele jaren geleden nog in twee grote kaartenbakken”, vertelt Van Namen lachend. “En afgelopen maandag had ik een Skype meeting met mensen in Nederland, Oostenrijk en Duitsland. Die technologische ontwikkeling, dat is toch geweldig!” Daar maakt de congresorganisator ook dankbaar gebruik van bij het organiseren van congressen. Van Namen: “Zo’n rond groot scherm of 3D projecties, dat maakt wel indruk. Ik vind het mooi om die ontwikkelingen mee te maken, net zoals de ontwikkelingen op het gebied van digitale media. Maar de deelnemer en de inhoud komen bij mij altijd op de eerste plaats.”

Verademing

Aan collega congresorganisatoren die op zoek zijn naar een locatie vertelt zij altijd dat in Amersfoort, op het kadastrale middelpunt van Nederland, alles op loopafstand van een locatie hebt;  een historisch centrum, winkels, restaurants, natuur en landschappen. In Amersfoort voelt de congresmanager zich dan ook als een vis in het water.; “Mensen die ik meeneem op locatiebezoek in Amersfoort vinden het hier een verademing. De stad en de regio bieden prachtige gevarieerde congreslocaties!”

“Heel recent was ik bij de opening van restaurant Klooser van het Leerhotel Het Klooster in Amersfoort aan de Stadsring “, vertelt Van Namen. “Een heel bijzondere locatie waar een commerciële locatie overdag gerund wordt door leerlingen. We zijn nu in gesprek over een rol voor mij als gastdocent. Voor mij is dat een kans om mijn kennis en ervaring te delen met jonge mensen. Dat vind ik zo leuk aan onze regio. Het warme netwerk waarin je met de juiste mensen dingen snel voor elkaar krijgt.”

Klantvriendschap

Het delen van kennis en ervaring krijgt ook vorm in een nieuw trainingsprogramma klantvriendschap ‘We Care’ dat Jeannette van Namen samen met trainer/coach Martin de Ruijter ontwikkelde. Na jarenlange ervaring in congresmanagement is het een logische stap voor haar om vakgenoten in te wijden in de geheimen van gastvrijheid en klantvriendelijkheid. Sinds kort bieden zij een uniek programma van masterclasses, advies, workshops en coaching. Bedrijven leren daarin niet alleen te voldoen aan de klantverwachting, maar om die juist te overtreffen. Net zoals Jeannette van Namen als professioneel congresmanager al jarenlang voor haar klanten doet.

Ontdek het zelf op: www.jvncongress.nl.